måndag 15 december 2014

Vart tar tiden vägen?!

Ja, herrejösses vad tiden går fort! Pluggpluggplugg har det hetat de senaste veckorna. Nu är betygen satta och det är ur vägen, men sedan har vi ju julstressen och allt vad det heter med det också. idag var vi och fixade och planerade inför minikeyboardkonserten (puh, långt ord!) jag ska köra för släkten på julafton. Imorgon åker familjen till Jönköping, A6Center och Ikea för att köpa in de sista julklapparna (även om det säkerligen blir en till sväng till Gekås också). Med mera, med mera. Jätteroliga saker alltså, men även lite stressande med så mycket att göra. Därför har träningspassen med Brun blivit tämligen små, men oj, vilka härliga minipass det har varit de senaste dagarna! Konskick har blivit det absolut roligaste som finns. Nästan lite fantastiskt kul som att cop-cop:a med framtassarna på mina händer, snurra runt mig på bakbenen och gå "fot" på vänstersidan på bakbenen (bild).

Dessutom har jag börjat att få problem med min rygg (nu låter jag som en gammal tant, haha!). Jag har haft problem med ryggen länge då jag har skolios. En mildare variant som de inte kan göra så mycket åt, säger läkaren. Dock har jag börjat få mer problem nu den senaste veckan, så därför kommer jag att kolla upp det mer noggrant.

En annan tokrolig sak, som jag inte har någon aning om varför jag inte har skrivit om tidigare, är att vi har börjat barfa! (Heter det förresten att jag eller Brun har börjat barfa? Har äter ju barf, men jag tillreder barfet.) Jag känner att jag har tillräckligt mycket kött på benen att våga komponera ihop min egen barf, men kommer att fortsätta att ge färskfoder ett par-tre gånger i veckan. Har hittat en kennelägare i närheten som vi har tillgång att köpa billigt kött ifrån. Mycket vilt, vilket jag tycker är otroligt bra av etiska skäl då vilda djur har det i 99% fall bättre än tama köttdjur. Så det ska bli jättespännande att börja barfa på riktigt, hela Lillafrysen och 2/3 av Storafrysen är full av hundmat, nästan så att vi behöver en frysbox för att få plats med allt.

Och för att inte glömma har ju Musikhjälpen gått av stapeln! Och vilka toppar listan i år igen om inte hundsportarna? Även om jag inte var med och bidrog så jättemycket (men en liten slant, givetvis) var det så häftigt att följa. Så häftigt att hela hundsverige går ihop och visar hur målmedvetna vi är, och tillsammans samlar ihop 332.350 kr för att minska spridningen av HIV. Så himla bra!!

Bästaste Brun tränar att gå fot på bakbenen. Första träningspasset! 
Grisfoten var lite tokig att äta. 1,5 h kämpade han tappert utan att få
loss särskilt mycket alls. Det kommer med tiden, förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar