fredag 19 december 2014

Jullov och smått uppdaterad tricksida

"Jullov, Jullov, bort med läxorna! Jullov, Jullov, på med pjäxorna!" Det sjöng vi alltid på julavslutningen på låg- och mellanstadiet. Det ligger någon nostalgi däri.
Och vad ska jag göra på lovet? Sova! Slappa! Bara göra ingenting!

Falskt. Jag ska fortsätta julstöka. Jag ska pluggapluggaplugga tyska. Jag ska fortsätta att fotografera tricks till tricksidan, om vädret tillåter. Jag ska läsa ut minst 5 böcker. Även om jag har ungefär exakt 12 böcker kvar för att klara mitt läsmål.  Hm.. Däremot är det inte långt kvar till MyDOG-mässan, vilket jag ser mycket fram emot.

Idag firade vi början på jullovet med 1,5 h i skogen. Drog med mig hund och kamera och tänkte fota lite tricks. Men 1. det var jätteblött 2. jag och självutlösaren är fortfarande inte kompisar 3. det var jättemörkt. Mest hela tiden. Även fastän om det var mitt på ljusa dagen. 3 tricks blev fotograferade. Jag gillar inte självutlösaren, har jag nämnt det? Dessutom var det jätteblött och sliskigt i gräset vilket gjorde att varken jag eller Brun var så motiverade. Så vi gick in i skogen och klättrade lite träd istället. En del slöfotande blev det ändock.

Jag gillar inte autoinställningar, men orkade inte pilla med manuella.. Resultat: Heltokiga färger.




Ett avslutande fintsittande. Bara för att.
Mums på ljuset! En ny favoritbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar