tisdag 23 december 2014

Success!!

Vi var på Gekås idag. Lit' sådär jag-var-egentligen-ute-i-god-tid-men-måste-ändå-nödshoppa-in-de-sista-julklapparna-sista-dagen-shopping. Fortfarande hittar jag inte det där hurttatäcket alla pratar om. Surt tycker jag. Fast frågan är om han skulle tycka det var okej, eller ratat det mer än den hemska reflexvästen. Ja'venne. Däremot hittade jag något annat som var helt fantastiskt. (Fast visst, det är svårt att strosa runt på Gekås utan att hitta en massa roliga saker). Nämligen en reflex-scarf-snusnäsdukspryl. Och precis som allt som oftast är saker snorbilliga på Gekås, så visst var det värt ett försök. Idag såg det ut mer såhär:

"Hii Branni, vill du leka med mig? Leka en ny lek??"
"Tjoho leka, tjohoo jaa vill leka tjohotjoho!!"
Jag tog fram scarfsprylen och knäppte det högljudda knäppet runt halsen.
Hans reaktion var närmast lik Olaf från Frozen.
"Scarf?" frågade jag
"Aa, vadårå?"
"Scarf = godis"
"Aa, vadårå?"
"Tyckeru om den?"
"Aa, vadårå?"
Resultat: Success!

Visst är den inte så stor, men den är då mycket bättre än ingenting. Gissningsvis tyckte han att västen var för läskig eftersom den nådde längre ner, Scarfprylen brydde hans sig inte ens det minsta om när vi gick ut kvällspromenaden. Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar