onsdag 24 december 2014

Våran jul

Jag älskar julen. Samma tradition varje år, släkten samlas tillsammans, äter god mat och får besök av tomten och allt som hör därtill. Även om vi igår var uppe alldeles för länge och slog in julklappar, griljerade skinkan (utan rumpa, såklart) och stekte prinsesskorvar, allt med klassisk julmusik på högsta volym. Men klara blev vi till slut och hade en helt fantastisk julafton. Jag bidrog dessutom med en stunds pianospel för första gången i år, vilket förhoppningsvis blir tradition. (om jag fortsätter blir bättre, har bara spelar piano i sisådär tre kvartal).

Brownie fick stanna hemma av flera anledningar. Främst för att några i släkten är allergiska. Därför var vi inte borta många timmar utan fortsatte fira hemma istället. Brun fick öppna den enda av sina julklappar som var inslagna. En liten pipboll (varför vill autocorrect ha det till pitbull? En pitbull fick han inte, de är allt för dyra och dessutom väldigt svåra att få tag i). Den blev han väldigt glad i och skuttade runt med. Eftersom han har någon idé om att golv är supersnuskiga att ligga på la han sig till rätta på en av gårdagens ullaredskassar och pep förnöjt med sin nya leksak. I ungefär 5-10 minuter innan han suckade ett "meh" och kom fram till mig och frågade vad vi skulle hitta på härnäst.

De andra sakerna han har fått var scarfprylen som han egentligen fick igår, att börja med barf, som vi började med för några dagar sedan, samt dagen till ära har han fått mumsa på en grisfot. Själv fick jag inget hundigt i julklapp, bortsett från pengar. Däremot kommer jag att köpa en relativt hundrelaterad julklapp till mig själv - en ny systemkamera - nu i dagarna! :D

Was ist das?
Paket!!
Anomnomnom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar