lördag 20 december 2014

Årets bästa bilder 2014

Jag gjorde ett inlägg med mina bästa bilder förra året, med en bild från varje månad. Tyckte det var en kul grej så därför gör jag det i år igen. Dock finns det ingen bild från februari eftersom jag tydligen inte lyfte kameran en endaste gång under hela den månaden. Kommer ihåg att jag även hade bloggsvacka som säkert var en av de bidragande faktorerna att det inte blev så mycket fotande. Annars har jag fotat ganska mycket. Lite olika tävlingar och givetvis en stor drös med nya favoritbilder på vackraste Brun. Senaste favoritbilden tagen igår, faktiskt. Klicka på bilderna så blir de större.


Januari - dalmatiner i rasmontern på MyDOG

Gillar denna då den är lite annorlunda då hunden tittar
på mobilen och hunden syns på mobilbilden. Funderade dock på
om hunden eller mobilen ska ha fokus för bäst effekt.

Mars - Brun sitter fint

Denna bilden var väldigt klurig att få till eftersom Brun då inte var van
vid att sitta fint på det långa avstånd som man har när man fotograferar
med zoomobjektiv. Men när vi till sist fick bilden blev jag riktigt nöjd!

April - fotposition

Det blev inte så mycket fotograferande i april, men denna gillar jag.

Maj - kleinspitz på agilitytävling

Brukar lyckas få till bra bilder på tävlingar, särskilt agilitytävlingar
tycker jag är kul att fota. Denna particolor-spetsen gillade jag och
färgerna blev väldigt bra.

Juni - Lapphunden Toffie

Finska lapphunden Toffie sitter och väntar medan vi sätter upp en agilitybana.
Älskar ljuset i bilden!

Juli - hallonätande Brunhund

Såhär såg de mesta dagarna i juli ut, av de dagar som jag inte jobbade.
Men frön i pälsen och hallon i munnen är livet helfestligt!

Augusti - Dvärgpinschervalp på utställning

Efter triple Dog Show i Jönköping kom jag hem med över 2'500 bilder.
Särskilt bilderna på valparna i finalringen gillade jag, bland annat denna
sötnosiga dvärgpinscher.

September - Sheltie på lydnadsuppvisning.

Lilla sheltien Tuva väntar på kommando att hoppa över brukshindret.
Det var fantastiskt ljus den kvällen, passar bra till hennes färg,

Oktober - Brun bland kantareller.

I oktober fotograferade jag nästan bara för dokumenterande syfte, utan
tanke på kvalitet alls. Men denna bilden tycker jag blev mysig.

November - Brun åker skateboard

I slutet av november började jag att fotografera några av de tricks han kan.
Det var lite klurigt, men visst blev det bra när det väl gick. 

December - En Brun hund som bara står och är vacker.

Finns det något mer att säga? Överredigerad javisst, men denna
kommer nog att hamna på väggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar