söndag 4 januari 2015

MyDOG 2015

MyDOG. En tradition vi har haft i ganska många år att jag och mamma åker upp en dag varje år till mässan. Jag funderade på att ha med Brownie och ställa upp i The Next Lassie, men det blev inte av. Funderar på om han skulle klara av miljön på mässan och inte stressa sönder. Men faktiskt har hundmötena på något magiskt vis blivit otroligt mycket bättre den senaste tiden! Men det skriver jag mer om i ett annat inlägg.

Först av allt gick vi till freestylen. Det är något jag så gärna vill hålla på med längre fram, så jag ville se det live. Sen är det så kul att se alla dessa för mig välkända och tokduktiga ekipage på riktigt :)

Givetvis tog vi oss ganska snabbt till bergerringen, men när vi kom dit vid nästan så exakt 11.15, när de skulle gå, så var de redan klara och  en picard var i ringen. Ahaja tänkte jag. Men jag hann ändå prata med lite vänner och bekanta, bland annat en norsk uppfödare av face rase som var där. Försöker träffa så många hundar som möjligt och det är lite intressant att se hur olika hundar av samma ras kan vara. Känns också bra att skapa kontakter med uppfödare. Det börjar närma sig nu, i planeringen inför hund nummer 2.

Sedan vid prylmontrarna plockade vi på oss en hel del. Några olika foderprover och en goodiebag med både godis och leksak (en mjuk pipis, Brownie favorit!). Rasmontrarna är också kul, så där gick vi runt lite och fotade och klappade på olika hundar, men det var så många montrar i år att vi inte hann kolla på alla, haha. Ett annat favoritinslag är hundteatern. I år körde de Snövit och de små dvärgarna. Alla sju dvärgar var inte med. De hade ingen Butter, men det var väl lika bra det. De är så otroligt duktiga!

Massor av bilder kommer att komma upp på min flicker ikväll eller imorgon, här är några av dem:







Dagens vinnare i Next Lassie.







Tokfin liten berger. Himla härlig och gav många pussar :)

Minsta hunden jag någonsin sett. Chihuahua 7 år och väger 1 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar