fredag 16 januari 2015

Hejdå hundträning..

.. I alla fall för någon vecka.

Fredagar är härliga. Jag gillar fredagar. Särskilt som jag kollar på den nya terminens schema där jag börjar 9.00 och slutar 13.00. Men på idrottslektionen idag så råkade jag komma fel med handen, och stukade mitt lillfinger. Eller tja, jag tror inte det är brutet i alla fall, men jag vet inte. Kan knappt använda handen alls, och dessutom går det ilningar ända upp till armbågen. Inte kul. Så nu kommer det inte att bli någon träning på en  vecka. Som tur är har jag inga speciella planer denna helgen, men nästa, så jag hoppas att det är bra tills dess. Särskilt besvärligt är det eftersom det är vänster hand och jag är vänsterhänt.. Men det blir nog en del (fler delar än vanligt då) lösa skogspromenader med dogparkour, då jag inte behöver använda händerna så mycket..

Så denna helgen kommer vi nog mest sitta inne och mysa. Idag hade vi minijulafton sådär en månad efteråt då syster var utomlands under julen. Brun fick då dessutom träffa en liten valpi, en blandras med bland annat golden, schäfer, border collie och lite annat smått och gott. Kan inte direkt säga att mitt valpsug minskar, och allra helst hade jag nog velat sno med sötnosen hem ;)

Meen jag fick massor av choklad idag som jag ska ligga på soffan med samtidigt som jag läser bok och gnäller över mitt finger, så jag är glad, antar jag.

1 kommentar: