lördag 10 januari 2015

Det blåser ute

Jättemycket blåser det ute. Faktiskt. Utomhus går det inte vara, nej.
Idag har vi varit inne, fortsatt på freestylespåneriet och bestigit ett par kuddberg. Kuddberg är jätteroliga faktiskt. Tycker Brun alltså. Jag har klurat en del htm. Kollat på klass 1-filmer och och provat positioner. Framförpositioner och "nosen-åt-fel-håll"-positioner är roligast. Även om heel, fot på högersidan, är en gammal favorit från rallyträningen, den har vi traglat mycket och fungerar numer lika bra som vanlig fot. Dock är sidled och baklänges något vi måste träna på i alla positionerna.

Det jag tycker är så fantastiskt är att Brun tycker att heelworken är lika rolig som jag tycker. Vid första anblicken (tyckte i alla fall jag) att heelworken var urtråkig, med när man väl provar är det fantastiskt kul, och jag är så glad att Brun med tycker det, och att han inte tycker det blir långtråkigt.
Har hittat en perfekt låt också, så det kommer nog inte bli så svårt att fixa ihop ett program.

Egentligen borde jag vara rätt pepp på att ta mig ut i det härliga snövädret idag, men mjä.. Att komma in från den korta morgonskogsrundan men genomblöta byxor och en hund som mest liknade en igelkott, så kändes det inte så frestande med fler skogspromenader idag. Vi mysig och fs/htm-klurar inomhus istället.


2 kommentarer:

  1. Usch för tråkigt väder. Här är det kallt men inte så blåsigt iaf. Spännande med nya grenar :-) Jag hoppas få Theo träningsklar så vi kan börja ställa upp i rallylydnad med honom också men just nu flamsar han mest på träningen så det går inte att få någon ordning på honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, htm/fs är jättekul, tycker bara det är så synd att det arrangeras så få tävlingar. Men desto mer tid har vi att förbereda oss. Vad roligt att ni har börjat med rallylydnad :)

      Radera