söndag 25 januari 2015

Berger och bergsget

Två ord som får sammanfatta denna helgen. I går var vi nämligen uppe i Jönköping på bergerpromenad. En vän till mig skulle dit med sin berger Stella, och jag hade turen att få hänga på. 6 bergers var det om jag inte minns fel, 5 face rase och en liten poil long. Och så en liten Brun hund på det, en Brun hund som var allra mest intresserad av flickorna. En jättetrevlig dag med först promenad vid brukshundklubben och sen var vi hemma hos Emelie och pratade berger. Blir bara mer och mer sugen på en egen berger, och förhoppningsvis, om allt går som det ska, kommer valpplanerna bli mer seriösa och det kanske flyttar in en liten bergerpojk redan nästa år. Emelie hade kvar två valpar från sin kull, som nu är fyra månader, och det var svårt att låta bli att sno med en av dem hem. Så himla tokcharmiga!

Och den Bruna då? Inte var han trött efter en heldag borta. Nä, så vi drog ut i skogen och tjoade i sisådär 1,5 timmar. Igår var jag så dum att jag inte fotade någonting, även om jag brukar vara ganska så snabb med kameran och knäppa av flera hundra bilder utan vidare. Så idag följde kameran med till skogen och jag tog lite fjollbilder på Brownie istället. Är alltid lika kul att ta bilder på upp/stegra-kommandot, då han ser så himla fjollig ut då. Sen fick han världens tokryck och sprang runt som en fåne i flera minuter, följt av att vi kastade lite snöboll och klättrade lite i snöhögar. Ja, de små minimala snöhögar som finns här i närheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar