fredag 12 september 2014

Fullt upp!

Kollade igenom min kalender nu och det gick upp för mig hur fullspäckad denna hösten kommer bli. Varje torsdag i en månad nu har vi haft träningar inför en uppvisning på klubben, där vi kommer fira nyinvigning då klubben flyttat. Imorgon (lördag) är the Grand Finale, jättekul men lite nervöst också då han ska vara lös under freestyleuppvisningen, och det säkerligen kommer var mycket andra hundar av alla storlekar och former, både hanar och tikar. Men så förbluffande utomordentligt han har skött sig vid tidigare träningar så tror jag faktiskt inte det kommer bli något problem. På söndag blir det även att fira min kära mormor som fyller 80. En av Brownies favoritmänniskor i världen.

Nästa helg är vi helt lediga från aktiviteter, så då kommer vi fortsätta spåna på skateboardtricks (min korkade hund är allt för smart även med frishejping. Will-to-please och koncentrationsförmåga som heter duga). Då kommer vi även ta tag i kantarellsöket som jag länge velat börja med. Hittade lite kantareller idag som han kommer få börja nosa på på söndag eller till veckan.

V. 39 ska vi på lördagen på öppet hus på Segerstads naturbruksgymnasie. Ska välja till gymnasiet i vinter, och även om jag inte planerar att gå hund så känns det ändå kul att åka dit och titta. Förra året hade de spännande valluppvisning och året innan dess uppvisningar i agility och lydnad, även en liten rasparad med även blandraser, lite småkul tyckte jag. På söndagen är det dessutom rallylydnadstävling i Smålandsstenar, spännande!

V. 40 är det rallytävling i Växjö, även det kommer bli väldigt kul, oavsett hur det går (inför dessa tävlingar kommer jag lägga upp tänket på ett helt annat sätt än förra året, utgå från att det är toppenkul, och går det bra - Tjoho! Skiter det sig - Tjoho! helt enkelt). En vän tipsade även om en inoff agilitytävling som är dagen före. Kommer dock antagligen inte att anmäla mig dit då jag inte tror att Brownie klarar två tävlingar i två sporter på två dagar, men vi kanske åker dit och kollar.

Så de närmsta veckorna är blir det en massa kul, kommer nog vara helt slut men sedan kommer ju julen på intågande strax efter. Funderar även på att anmäla mig till ytterligare en tävling, en dubbeltävling i oktober. Får se hur mycket jag själv orkar, Brownie skulle nog klara hur mycket som helst, han blir bara mer taggad på mycket träning.

Kom också underfund med hur lite jag har fotograferat senaste tiden - minns inte ens när jag fotade seriöst senaste gången. Bjuder på två bilder från veckan när vi tränar "greppa pinnen".

So stick. Much yum. Wow.

Men jag håller ju pinnen, ge mig godis rå. Gee miiig goodiiis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar