onsdag 24 september 2014

Dessa tävlingsnerver..

På söndag ska vi tävla. TÄVLA! Kruxet är att jag har så himla usla tävlingsnerver.
Visst minns jag tillbaka till debuten med ett leende på läpparna, men jag skulle inte vilja vara där igen. Förr trodde jag att "vara nervös så man kräks" bara man sa, men jag fick uppleva motsatsen. Men så är det just det. Dessa tävlingsnerver. Så fort jag loggar in på SBK-tävling pirrar det till i magen och jag känner att, vad är det jag givit mig in på nu?! Men faktiskt känns det som att nervositeten har avtagit lite nu ju närmre tävlingen kommer. Vad är det värsta som kan hända liksom, mer än att jag gör bort mig fullständigt och diskar oss? ;)

Nej, vi tävlar för att det är kul, som ett gammalt citat jag burit med mig länge; Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful. (Albert Schweitzer)

Precis så ska det vara. Vi ska ut och ha kul, resten är struntsamma än så länge. Lyckas vi få godkända rundor är det bara en stor bonus. Nu blev det mest ett flamsinlägg, men så är vi rätt flamsiga så det får la vara okej.


<3





2 kommentarer:

  1. Hade också hemska tävlingsnerver förut men ju mer jag tävlar ju mer börjar de avta. Jag brukar ofta underskatta hur duktig min hund är men så på tävling bevisar han motsatsen vilket gör att nerverna avtar lite mer för varje gång så det kanske är likadant för er, att de försvinner lite mer för varje gång :)
    Lycka till på tävlingen! :D
    Kram Cornelia och hundarna (Brandys.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag känner igen det där (även om jag inte tävlat just med hund..)! Men jag har själv upplevt att det blir bättre ju fler gånger man tävlar i någonting, så det är bara att ge sig på det så många gånger man kan ;)

    SvaraRadera