onsdag 10 september 2014

Dagens snackis

Igår var vi som sagt på Gekås, där vi bland annat fyndade en tjusig liten miniskateboard. Jag har länge varit ute efter en skateboard att leka och shejpa med, så jag blev tokglad när jag hittade dem i liitet format, billigt och dessutom i Brownies färg! Så idag invigde vi den, och i vanligt ordning var det "tjoho, det här är det bästa som finns!". Tokigt snabbt fattade han var jag ville, och inte ett dugg läskigt var det när den plötsligt började rulla (hade den först på gräset för att sedan flytta ut den på asfalten). Det vara bara tokkul, för då fick han ju ännu mer godis och beröm!

Bäst som vi tjoade märkte jag att grannarna stack ut sina huvudet för att se vad vi hade hittat på för tokeri nu, och massor av beröm fick vi (Brun), vilket var kul. Även några barn blev imponerade och de i sin tur hämtade fler kompisar för att se vad den knasiga hunden höll på med. Så det blev nästan som en liten trickuppvisning för barnen, där de även fick testa lite själva (vilket de också tyckte var jättekul, Brownie tyckte att det var lite tokigt att träna med någon annan än mig, men godis och beröm är alltid skoj oavsett vem det kommer ifrån).

Vidare kommer vi utveckla det mer, Kommer nog försöka bygga en liten ramp och se om det går att lära några andra skejttrick. Det är så kul med tricks, i skrivande stund har jag 80 tricks uppskrivna som han kan. Börjar nästan bli svårt att komma på nya nu.






2 kommentarer:

  1. Åh vad coolt! Kul med liten uppvisning :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Haha, ja, grannbarnen är så gulliga när de tittar på hunden och utbrister att "Va?! Åker hunden skateboard, hur kan han det??" hehe :)

      Radera