söndag 14 september 2014

En väldig massa bilder

Jag var på tok för trött för att orka redigera bilderna från uppvisningen igår, så de kommer istället idag. Blev allra mest bilder på lydnaden då det var det jag hann och fota innan jag själv skulle ivög och köra. Bilderna där jag står framför kameran är tagna av min mamma. Det sprang även runt andra fotografer där, och tydligen fick jag en stor filmkamera riktad mot mig, så får se vart det hamnar sedan :)

Glad riesenschnauzervalp visar upp vad de hållit på med på valpkurs.

Golden från vardagslydnadskursen.

Dvärgpinscher kör inkallning, vardagslydnadskursen.

Duktig golden får belöning.

Aussie (?) Vardagslydnadskurs.

Lydnad, riesenschnauzer.

Sötnosig blandras.

Schäfer-Qandy.

Storpudel-Disa.

Sheltie-Pocahontas.

Platsliggning Qandy Schäfer.

Platsliggning söt russelnos.

Så vacker hund!  
Fina Disa storpudel.

Boxern Hector.

Sheltien Pcahontas.

Snygging! 

Apport med vanlig apportbock.

Apport på 3-4 kg om jag minns rätt.

Apport på 7,5 kg. Den väger alltså mer än Brownie!

Oj, detta vad tungt!

Sheltie-Tuva linförighet.

Tuva väntar på kommando om att få hoppa.

Skutt!

Läggande under gång. Schappe-Allie.

Nämen, har jag publik? 


Linförighet, boxer-Hector.

Qandy väntar på inkallning.

När man är duktig får man leka bollen, tjoho!

Jätteliten (!) Dvärgpinscher som satt jämte oss. Sötnos.

2:ans hopp.

Inkallning Allie schapendoes.

Tjoho hej matte! Måste älska pälsen när långhåriga hundar springer :D

Ett moment jag aldrig sett förut, där hunden ska gå i kopplets fulla längd.


Fokus..

..Skall!

Inkallning boxer-Hector.

Tjohoo!

Rallylydnad! Sitt, ligg, gå runt.

Vi hade rinnande start så det råkade bli lite sätt inpå. Schappe-Allie och jag och Brownie.

Freestyle! Blev tyvärr inte många bilder från detta, men tydligen tyckte publiken det var väldigt kul!

Agility! En av de få gånger han ville samarbeta ;)

Sheltien Myzack väntar på start.

Snygg tight hoppsväng. Måste se över Brownies hoppteknik haha.

Skutt!

Barmarksdrag, häftigt!

När uppvisningen vad slut kom det direkt fram barn som ville klappa.
Så synd att vi var tvungna att åka iväg direkt då vi var dubbelbokade.

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Blir så träningssugen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir! Ja, jag tyckte också det var massor av intressant att se inom t.ex. lydnad och barmarksdrag som jag inte är så insatt i :)

      Radera