tisdag 7 april 2015

Plojträning när den är som bäst

Ibland är det så skönt att bara släppa alla krav. Släppa alla tävlingsträningstankar. Bara greppa en näve (eller en hel hink) med godis, sätta sig ner på gräsmattan och leka shaping med den återfunna klickern, helt och hållet kravlöst.

Våran trädgård är inte sådär jättefin och prydlig och städad. Targetplankor ligger lite huller och buller och likadant med slalompinnarna från Rusta som väldigt sällan används som just slalompinnar. Idag användes de som krampinnar. Hug the pole var en utmaning i en tricktävling förra året, som vi aldrig blev riktigt klara med. Men den trickleken tyckte en Brun hund  var fantastiskt rolig att ta upp igen idag. Jag skrattade mest hela tiden medan jag proppade hans mun full av godis.Blev det fel skrattade jag än lite till.

Sedan lekte vi lite andra trick också. Det var till och med så att grannen kikade upp från andra sidan häcken för att se vad som stod på när jag tjoade "Branni, gå och kissa! Ja, kissa! Jaaaa!" med överenergiskt glad röst samtidigt som den Bruna baktasstargetade pinnen han skulle låtsaskissa på. Och precis som allt som oftast när han blir för överfjolligt glad petar han in ett handstand i det. För handstand är bra. Det är alltid lika kul.

Kommer en film på detta tricket sen när det är färdigt! :)

"Gå och kissa"? Jag tyckte du sa "hämta dendära pinnen som är dubbelt så lång som dig
och dra runt genom hela trädgården". Lätt att ta fel på de orden, de är så lika.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar