lördag 25 april 2015

En hundig utflykt utan hund

Var på klubben igår. Precis som jag allt som oftast är en gång i veckan. För att träna rallylydnad. För vi ska ju faktiskt tävla snart. Om bara två veckor!! Men när jag kom dit på eftermiddagen var det bilar och folk och hundar mest överallt. Dessutom hade jag nästan helt glömt godis, så någon vidare seriös träning blev det inte. Vi struttade förvirrat bort mot agilityplanen som var den enda lediga. Lekte lite agility, lite HtM och allmänt ploj. Så kom jag hem och kikade runt lite på facebook, och ser på klubbens facebooksida att de tydligen ska ha brukstävling imorgon. Spår och rapport och lydnad och sådant. "Varför inte?" tänkte jag, och så åkte jag, mamma, och hennes voff ner och kikade på lydnaden och lite rapporten. Dessutom kikade vi lite på de sötnosiga små hästapollarna i en av hagarna mittemot klubben. Jag älskar hästar, men har varken lust eller ork att utveckla det intresset. Jag nöjer mig med att kika på dem, kanske klappa lite och fotografera.

Brownie fick inte följa med denna gången, främst för att jag ville kika på tävlingarna. Bruks är ingenting som jag intresserar mig för som det känns nu, men det är alltid kul att lära sig om nya sporter. Sen är det ju kul att det är så nära.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar