söndag 19 april 2015

En satsning

Precis som alla andra inlägg på min blogg de senaste veckorna handlar även detta om rallylydnad. Om att vi förra veckan kände oss helt förlorade inför att anmäla oss till tävlingen 1:a maj, hur vi fortsatte att träna med tema "kul ska're va', detaljera gör desamma!". Och hur det gick från klarhet till klarhet och mer glädje i varje träningspass och nerplitat blogginlägg. Så nu vågade jag. Äntligen har vi anmält oss till årets första tävling, en dubbeltävling i Jönköping 9 maj!

Det känns som att alla problem vi stött på under den senaste veckans träningspass har lösts i passet efter. I lördags tärnade vi hel bana på klubben, där 1, 2, 3-skyltarna, både framför och vid sidan gick sådär. Men i kvällens snabbpass på fotbollsplan var det hur kul som helst att ett-två-tre-sitta. Jag är verkligen jättepeppad, men också otroligt nervös. Och det är ju det jag vet att den nervositeten jag får på tävlingar är ingenting jag kan träna bort hemma,  men jag är ganska trygg ändå i att ha gjort upp en plan för hur jag ska lägga upp det, oavsett om det går bra eller dåligt. 

Så det vi ska träna på nu är främst att träna starter. Antagligen kommer jag börja starta honom framför mig innan vi går in på plan, då det verkar som att han oftast blir taggad när han kommer in i fotposition därifrån. Sen ska jag givetvis analysera hur de gör på 1:a maj-tävlingen, som den närd jag är ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar