söndag 17 augusti 2014

Veckan i text och bild

Då var sommarlovet till sin ända, imorgon börjar jag sista året i grundskolan. Känns lite sådär då vi kommer byta lärare i mer än hälften av ämnena, men jag får helt enkelt försöka göra det bästa utav det. Sedan har jag dessutom en hel radda spännande grejer att göra i höst, både hundigt och ohundigt. Denna veckan har vi bara njutit och försökt ta vara på de sista sommarlovsdagarna, men har ändå hunnit med en del. Lat som jag är orkar jag inte skriva inlägg varje dag.

I måndags fyllde som sagt liten Brun 6 år, som vi firade med långpromenad, bad och ett hemgjort halsband, som gick sönder första gången han provade haha (totalt novis med det där, så jag får försöka få det hållbart).

















I torsdags var vi iväg till gvbk och planerade inför en uppvisning vi ska vara med på. De ska ha en nyinvigning där de ska visa upp lydnad, rally, agility och freestyle. Jag och Brownie ska vara med i freestyle och rally, kanske agility med, vi får se. Roligt ska det bli i alla fall!

Nästan varje dag har vi varit ute ett par timmar i skogen också . Perfekt väder då det äntligen har kommit ifrån ökenvärmen och blivit behagligt väder nu! Passat på att plocka lite hallon och lite blåbär och kika efter kantarellerna som börjar komma tillbaka nu. Gladast var Brownie i blåbärsskogen, då han till skillnad från hallonen når när till blåbären och kan smaska bäst han vill på eget bevåg. Och det gjorde han - så rejält att han till och med bajsade blått sedan!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar