tisdag 26 augusti 2014

Här bor vi

Ja, här bor vi, jag och Brownie. Här på denna bloggen. Vårat egna lilla utrymme här på det stora internet:et. Fast allt som oftast är vi ute på andra sidor och vandrar. Hundforum, Flickr, Facebook och andra mysiga hundbloggar. Det är inte så ofta vi är här hemma faktiskt. Har för fullt upp med att se hur det går för andra så att jag glömmer att själv berätta hur det går för oss. Men borta bra, hemma bäst heter ju. Så ska det ju vara. Vårt hem, vår blogg är ju det stället där vi ska tillbringa mest tid. Samla på oss våra egna minnen. Så det är vad jag ska försöka göra nu. Vara hemma mer och fylla det egna hemmet med våra minnen och fotografier.

Okej, om vi ska bortse från filosofierna och mina dåliga metaforer (jag är vegetarian, jag metar varken fisk eller får, eh. Det är inte min grej liksom). Men med andra ord ska jag försöka att få bloggen mer aktiv.  Skriva mer både träning och vardag, filosofier och allt annat. Som jag gjort innan men mer. Främst för att jag själv tycker att det är så kul och intressant att se tillbaka. Det gör jag rätt ofta och visst finns det en del tänk jag ändrat på och åsikter jag undrat över att jag haft. Så kan det gå!

Just nu spenderas dagarna i sängen med iPad och ton av näsdukar till hands. Har dragit på mig förkylning och feber och allt sånt där äckligt. Samtidigt försöker jag klura ihop ett litet HtM-program. Våran favoritlek just nu.  Men det är s.v.å.r.t. Tror att jag har hittat musik jag kan och vill använda, men sen då? Hur tusan börjar man? Så jag kikar på Youtube-klipp, och läser på forum och hemsidor. Kikar lite till och läser ännu mer. Vi får se helt enkelt om det blir något program. Tävla vet jag mig inte om jag vågar mig på, kan ju skylla ifrån mig med att det inte finns några tävlingar härvid.. Men precis som det mesta blir det bara som en kul grej.

Så, jag hoppas att kunna uppdatera här mer ofta. Just nu är det väldigt mycket, och om jag räknat rätt har jag fullt upp varje helg fram till och med vecka 41, det vill säga 11-12 oktober. Det är uppvisningen och en del okunnigt, dessutom har jag planerat in två rallytävlingar i slutet av september och början av oktober. Fullt upp alltså, men jag får satsa på många korta inlägg snarare än få långa tråkiga inlägg ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar