fredag 25 april 2014

Träna utan mål

Just nu känns det som att motivationen är på botten.
Överallt skriver folk och berättar om deras fantastiska tävlingar och underbara träningspass. Givetvis glädjs jag med dem, men jag känner bara det att jag vill också! Är så tävlingssugen, men tyvärr av flera anledningar kan vi inte tävla nu.

En plan jag hade var att gå en agilitykurs nybörjare, för att sedan satsa på agilityn med Brownie. Så blev det inte.

Lydnad blir det inte heller att tävla i, helt enkelt för att jag inte vågar. Lydnad är jättekul när vi tränar hemma, men både jag och Brun har liten svårt det strikta formatet på tävling.

HtM verkar vara en sport som passar oss som handen i handsken. Musik, glädje, tricks och fotgående (Brownie älskar att träna fot). Men återigen dessa tävlingsnerver. Det verkar dessutom vara en helt egen värld, en värld utanför SBK.

Rallylydnad, ja. Vi har tävlat och fått ett godkänt resultat (inoff) så jag vet att han kan, jag vet att jag kan, men vi har inte tränat sedan tidigt i höstas och flera av skyltarna har fallit bort ur hans minne. Min mamma har skrivit ut egna skyltar till oss, så när vi har fått dem laminerade kan vi börja träna på hela banor hemma igen, och bli säkrare inför tävling.

Ett annat dilemma är det här med en klubb att tävla för. Är i dagsläget med i en lokalklubb som jag inte alls är aktiv i, har bara varit där någon gång sedan jag blev medlem i juni förra året. Kruxet är att det är för långt dit, på eftermiddagar hinns det inte och på helger blir det som en dagsutflykt. Så jag funderar på att byta, frågan är om man ska välja en lokalklubb som ligger närmre men inte fokuserar på de sporterna jag håller på med, eller att jag bara är med i en klubb för att tävla, som jag inte besöker alls. Klurigt det där.

Som det ser ut nu tränar jag en hel radda olika sporter. Agility, lydnad, htm och. Den enda sporten vi har några som helst mål i är rallylydnad. De andra sporterna tränar vi utan mål, eftersom vi ändå inte kommer att tävla. Självklart tränar vi för att vi tycker att det är kul, men ibland känns det lite segt att traggla för att få momenten perfekta, även om vi aldrig kommer få någon utvärdering via tävling. .

Haha, detta blev ett långt klagoinlägg, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar