lördag 19 juli 2014

Trickvideos och en klumpig matte.

Heeelg! Det är verkligen så att man uppskattar ledigheten på helgen mer när man jobbar under veckorna, haha ;-)

Igår lekte vi. Mycket. Vi leker såklart varje dag, men igår lekte vi (han) på riktigt. Med leksak! Som belöning! Ett av de största hindren i våran (icke så seriösa) agilityträning är farten. Godis är gott, men även om vi kör externbelöning går det inte så värst fort. Tills igår. Brownie har alltid gillar pipleksaker, men aldrig tagit de som belöning på träning. Igår testade jag för femtioelfte gången, och javisst, han tog den! Innan har jag peppat honom med brottningslekar, men det blev otrolig skillnad i farten när han ville åt den lilla rosa pipleksaken.

Meen.. När vi höll på som bäst och kutade runt i ultrarapid runt den lilla simpla kombinationen jag byggt upp, hade jag så fullt upp med att se var Brun satte tassarna att jag inte höll koll på mina egna. Vilket ledde till att jag snubblade över en trave brädor och gjorde illa/stukade ena stortån. Får hoppas att det går över fort, men vi får nog a det lugnt ett par dagar nu.

Innan vi sprang agility lekte vi lite tricks. Lite tricks som hamnade på film.
Att kissa har nog aldrig varit så roligt ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar