lördag 21 mars 2015

Snålt med uppdatering..

Här ekar det tomt. Väldigt glest mellan inläggen nuförti'n. Om man räknar bort fotoutmaningsinläggen (som jag har plockat bort då jag slutade med utmaningen av tidsbrist (jag menar, har knappt ens tid att skriva vanliga inlägg)) så är det 5 inlägg i februari. 2 i mars.

Anledningarna är att mitt eget mående inte varit på topp. Går att sammanfatta med ett ord: blärgh. kablurgbh. Vänta, det var två.. Är det ens ord? Interjektioner är det. Onomatopoetiska ord. De är nästan värda att punkta upp, till och med:
- Jag har haft en förkylning från helvetet och inte kunnat andas normalt på två veckor. Kan vara pollensäsongen som redan dragit igång, men har aldrig känt av det så illa förut, brukar inte ens ta medicin varje år..
- Nationella proven har dragit igång med allt det innebär (dvs min hjärna blir mos efter 4 h uppsatsskrivande).
- Min rygg. Min jefla rygg. Var och röntgade ryggen i torsdags, både bröstryggsröntgen och skoliosröntgen. Om ca 2 veckor får vi reda på resultatet och kan kontakta sjukgymnast. Äntligen.
- Jag försökte köra ett crossfitpass igår vilket betyder att jag har djävulsk träningsvärk i benen.

Men kul saker har hänt med. Ni vet när man verkligen har något man vill lära hunden, och det äntligenäntligen lossnar? Alltifrån snygga ingångar till fotposition, slalomingångar eller ett nytt trick eller övning. Det har hänt. Har i flera år velat lära Brownie Footstall, en övning som går ut på att hunden ska balansera på ägarens fötter när den ligger ner. En väldigt bra tillitsövning, anser jag.
Dock så har tilliten antagligen inte funnits där innan, förrän nu. Hur det gick till vet jag faktiskt inte helt, om jag ska vara ärlig, men plötsligt lossnade det. Att han till och med där uppe gör saker som att sitta fint och buga, det visar att tilliten (och hans egen självsäkerhet) är hög. Min bästa, bästa Brun!

Summa summarum, jag ska försöka skriva oftare. ordbajsa lite mer. Folk tycker säkert att det är urtråkigt, men min blogg är ju förstås till största del för mig själv att gå tillbaka och läsa.


3 kommentarer:

  1. Men så söt han är :-) krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du lagt av med 365 foton. Det var så härligt att se alla bilder på hunden som passade så bra till temana.
    Tråkigt att du inte mått bra.
    Lycka till med pluggandet och framtida tävlingar med Brownie.
    Jag kommer fortsätta att titta in på din blogg, även om du tagit bort 365 foton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tråkigt när tiden inte räcker till allt man vill.
      Tack så mycket! Roligt att du vill kika in hit även om jag slutat med utmaningen.

      Radera