söndag 22 juni 2014

Fjällen 2015?

Något som både jag och Brownie tycker är kul är att vandra långa promenader - han får nosa omkring bäst han vill medan jag njuter av den vackra naturen. I flera år har jag velat vandra i fjällen, men det har aldrig blivit någon närmre planering då jag dels har usel kondition och dels inte visste riktigt vad man behöver osv. Vi har haft två leder som är i princip de enda vi gått, en på 2 km och en på 3,5 km, inte så långa distanser precis. Men turligt nog bor vi mitt i Smålands skogar, så det finns massor av kul leder här. Så jag, mamma, Brownie och hennes Blackie kommer dra ut på turer ca. 5-15 km en eller ett par gånger i veckan nu i  sommar, vilket kommer bli jättekul, för att kunna komma i form till att kunna vandra några dagar i fjällen nästa sommar. Vissa tränar inför beach:en, vi tränar för fjällen ;-)

Om någon vet några leder kring västra Småland på 5-20 km, eller har tips och/eller erfarenheter om vandring med hund får ni gärna kommentera.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Jag ska vandra i Kvikkjokk-Saltoulokta om två veckor, 9 mil på fyra dagar är planen. Ska bli så himla spännande, men har ingen aning om kroppen pallar ;)

    SvaraRadera