torsdag 5 juni 2014

Agilityträning och massa flickor!

Denna veckan bidde det ingen rally heller. Varför? Jag orkade inte. Istället åkte vi iväg på café/drop-in/prova-på på Gislaved Västbo BK idag.

Väl där tränade vi agility kanske en halvtimme, innan vi var tvungna att ta skydd från ösregnet inne i klubbstugan. Hur summerar vi kvällens agilityträning? Tja, "hej min hund är brun och han är bäst i hela världen". Typ så. Jag är inte religiös, men herregud vilken hund jag har! Både balansen och vippen tog han som att han aldrig gjort annat, även om han innan tyckt att de var jätteläskiga. Mycket finslip innan det kan kallas tävlingsbart, men ändå. Enorma framsteg! Vi körde även lite kul slalomingångar, men han har börjat hoppa över sista porten. Finns det något annat sätt att åtgärda än nötning, nötning, nötning?

När regnet upphört gick vi ut och körde lite mer agility, sedan fick han busa med 4 x finsk lapphund, Toffie, Heidi, Keyla och valpen Noomi, samt amstafftjejen Laika. Massa flickor, jätteskoj tyckte Brownie, tjejtjusare som han är. Särskilt valpen blev han förtjust i (eller valpen i honom). Nästan lite väl förtjust..
En riktigt trevlig kväll hade vi i alla fall!

Bilderna har jag snott från Annie Carlsson :-)

Tyvärr fick jag inte film på det, men han är så duktig, min Bruna <3

Brownie, Noomi, Keyla, Laika och Toffie.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar