söndag 8 juni 2014

Älskade hund!

Ibland stannar jag upp och bara tittar på min hund. Så vacker, så fin, så bra han är. Tänker på hur mycket vi åstadkommit, hur mycket vi kommer att åstadkomma. Från att tänka "äsch, jag kommer aldrig kunna lära honom att rulla runt" till att kunna över 100 olika tricks (och att slänga sig på marken i dödposition är det roligaste som finns, han gör till och med dödsryckningar!). Från att skälla halsen av sig på varenda hund han ser till att tävla utan att bry sig ett smack om de andra hundarna. Från att vara stressig och hyper tonåring till en lugn och balanserad vuxen. Han kanske inte är en flerfaldig champion eller lika tuff som hundarna på Youtube, men resan vi gjort känns ändå så mäktig. Så mycket vi gjort, så mycket vi ska göra.

Älskade tok, älskade Brownie <3










1 kommentar:

  1. Så fint skrivet om din vän. Känner igen det. Bryr mig inte om titlar eller om tävlingar. Det viktigaste är att vi lär oss tillsammans och jag blir så stolt varje gång vi lyckas uppnå nåt litet mål :-)

    SvaraRadera