söndag 1 juni 2014

Den däringa träbiten är inte så dum ändå

Långhelgen har mest spenderats åt att lata oss och ta det lugnt. Gjort klart mina sista skolarbeten, så nu är det bara att vänta ut dagarna!


Vi har bland annat lekt lite med den dära tråkiga träbiten, även kallad apportbocken. Brownie har faktiskt kommit underfund med att det GÅR att ha den i munnen. Faktiskt! Den smakar inte godis, men om man håller den blir det glädjefest och godisregn. Inte så tokigt ändå. Godis är gott.

Vi har även tränat mycket skojtrick nu i helgen. Det har vi inte gjort på länge, så han blev tokglad tog fram godis och klicker och han själv fick bestämma vad vi skulle leka. Bland annat lärde vi in tass på fot (han sträcker fram den tassen som motsvarar foten jag sträcker fram), hoppa över mitt ben och att nosa på marken på kommando. Vi hittade även en tricktävling som jag ställde upp i, där han skulle göra "backatricks" i en kedja. Han är nästan för lättlärd, har nästan svårt att hitta på trick att lära in, haha. (Han kan närmare 100 olika tricks).

Annars har vi tagit det lugnt. På tisdag blir det rallyträning, första på en månad då det oturligt nog alltid har kommit saker emellan. Vi har tränat en del stå, som är hans lilla svaghet. Det blir bättre, om än att vi behöver få lite mer stabilitet i det.


Filmen till trickutmaningen vi deltog i:



Skutt över benet!





















Tiitta matte jag KAN faktiskt hålla i den!! Visst är jag braa?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar