måndag 13 januari 2014

Iskallt med ingen snö..

Ja, det är hur vädret ser ut här. Alla pratar om hur det har kommit flera decimeter snö där de bor, men här i västra Småland är det fortfarande grönt på marken. Igår kom det lite hagel som låg som vitt strössel på marken, men det försvann lika snabbt som det dök upp. Till och med i Skåne verkar det ha snöat, men inte här. Why?

Iskallt är det också. Sådär så att man knappt kan gå ut utan att riskera förfrysa. Den Bruna hunden fryser om tassarna. Jag också. Funderar på att köpa ett par skor till honom när (om) väl snön kommer, så att vi kan njuta av härliga snövinterpromenader. Han har inte fryst så mycket om tassarna innan, men när vi hade snö i ett par dagar i början av december märkte jag det tydligt, och han hade även fått is på klorna.

Haha, vilket gnälligt inlägg detta blev, men motivationen har varit låg de senaste dagarna. Det har mest varit korta promenader, trädgårdsbus och korta klicker- och shejpingpass. Slänger in en bild på en söt sommarhund med busöra som kompensering!

4 kommentarer:

  1. Vi har snö här i småland :o Hoppas att det inte snöar hos er så ni kan vars ute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du håller till i östra Småland har jag för mig, eller är jag ute och cyklar?
      Som på beställning har vi fått lite snöfjun idag, så det är kul. Får se vad de har för skor i zoobutiken hemma, annars får jag skicka efter från internet.

      Radera
  2. Hej!
    Jätte fin liten hund du har :) även din blogg är jätte fin.
    Hittade hit genom ifokus.
    Önskar er allt väl och lycka till med den söta vovven :)

    SvaraRadera