tisdag 7 januari 2014

En dag på MyDOG

Igår åkte jag iväg på MyDOG. Det har blivit lite av en tradition att åka dit och kolla på utställningarna, uppvisningarna och hälsa på mysiga hundar i rasmontrarna. Eftersom jag bor en bra bit ifrån Göteborg (för att vara besökare) blir det oftast bara en dag. Helst hade jag velat åka fler eftersom man knappt hinner med allt på bara en dag. Hann knappt alls gå runt bland prylmontrarna, lite synd då tänkte gå på jakt efter bl.a. ett nytt halvstryp till Brownie.

Rasmontrarna tror jag nog är det jag gillar mest med mässan. Att få gå runt och titta, klappa och prata om raser som man inte ser så ofta. Bland annat blev jag lite smått förälskad i en berger picard. Jag har i princip bara hört negativa/tveksamma saker om rasen, men denna lilla tiken var supercharmig då hon tog upp tassarna på mina axlar och började pussa mig i ansiktet, haha. Det är nog ingen ras för mig, då de verkar vara ganska knepiga, men jag ska aldrig säga aldrig. En annan charmig vovve var en trött mudi som satt bakom oss, som lade huvudet på axeln. Så mysig!

Den monter jag stannade längst vid och pratade var aussiemontern, vilket är en ras jag har börjat kika mer och mer på. Bergern är min favoritras och nästa ras, men som jag nog har nämnt innan ligger MAS och aussie också högt upp på min lista. Vi såg även uppvisning i IPO och hundteatern Askhunden.

En riktigt härlig dag på MyDOG alltså, lika roligt varje år. Nästa år funderar jag även på att ta med mig Brownie.

Bildbomb kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar