tisdag 31 december 2013

2014, nu kör vi!

Välkommen 2014! Nytt år, nya möjligheter, som man säger.
Jag är inte direkt en person som brukar sätta upp mål och så, utan jag brukar ta det lite som det kommer. Jag har egentligen bara ett mål som jag kommer försöka mig på, att satsa mer på rallylydnad och försöka lyckas ta RLD N. Vi har inte tränat rally seriöst på väldigt länge, men förra veckan hyrde vi en inomhushall för lite rallyträning. Jag kan säga att det gick lite sådär. Sitt-stå är något vi måste repetera, och träna på rakare sitt/ligg då han har börjat köra ganska snett. (Beror nog på att vi har tränat mycket backa-trick på sistone). Men rally är jätteskojsigt tycker både jag och Brun, så det är vad vi kommer att göra mest!

Gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår det där med att sitta snett!
    Min tjej gör det alltid! Men det gör heller inte så mycket då jag gillar agility mer än lydnad. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, agility gillar vi med. Tanken var att vi skulle gå en kurs i höstas och prova på och tävla nu till våren, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Men vi kommer att träna hemma tills vidare. :)

      Radera