måndag 28 oktober 2013

En helg hos mormor

Denna helgen har vi spenderat hos min kära mormor. Hon bor i ett ganska skilt radhusområde med skog nästan inpå knuten. Sen finns den även en stor fin gräsmatta som passar perfekt att träna på.
Hursomhelst, både hon och Brun tycker det är jättekul när vi åker dit. Särskilt när han ska visa konster och nya trick, eller dansa, som hon kallar det. Eftersom jag inte är där så ofta har vi pratat mycket. Särskilt om bakning, vilket är ett stort gemensamt intresse. Fick kika i en gammal bakbok från 1963 :)
Sen fick Brownie en frisbee, vilket han tyckte vad jättekul. Så i förmiddags kastade vi en stund på gräsplanen. Korkad som Brownie är, sprang han runt som en tok istället för att ta frisbeen. Inomhus var den dock jätteskoj att tugga på.
   
I eftermiddags fick mormor och Brun spendera lite ensamtid, då jag och mamma skulle uträtta lite ärenden.
Det gick tydligen jättebra, även om Brownie gnällde lite.

Tror att jag håller på att bli glömsk. När vi åkte dit glömde jag kameran, och när vi åkte hem glömde jag min iPad :(

Senare i veckan kommer min moster, kusinerna och russelln Zara hit från Stockholm. Så då blir det att träffa dem också :)

Fick även veta idag att artikeln jag skrev till lokaltidningen inte kommer ut fören slutet av nästa månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar