söndag 3 maj 2015

Genrep

Igår åkte jag och Brun till mormor och stannade till idag. Jättemysigt att vara där, blir ganska sällan numer eftersom tiden oftast inte finns. Men idag drog vi en sväng till BK som bara ligger drygt 1,5-2 km därifrån. Dock var det jättevarmt och jätteäckligt och jätteklibbigt tyckte en Brun hund (och jag med, stundvis, för den delen). Efter att ha druckit lite vatten ur en allmän skål (var dum nog att inte ta med mig eget vatten/skål, då värmen eskalerade mycket fortare än vad jag trodde) så gick det lite bättre. Något jag måste tänka på, som jag skrev i ett annat inlägg, är att JAG inte ska stressa. Det gör inget om hunden inte har hundra fokus på mig, bara han utför momenten och inte lägger uppmärksamheten på något annat. (Och framför allt inte NOSAR, vilket förvisso bara är ett problem vi haft på tävlingar.)

Så jag har en relativt bra känsla inför tävlingen. Jag har hittat en bra startrutin, och hoppas verkligen på att detta kommer funka, åtminstone bättre än våra tidigare officiella tävlingar. Så nu vilar vi fram tills på lördag, vill inte riskera att överträna som jag kan ha vissa tendenser till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar