fredag 1 maj 2015

1:a maj i Smålandsstenar

Jag brukar inte ha svårt med rubriksättningar, men idag hade jag det. Förra året döpte jag detta inlägget till "Bland snörpudlar och galna valpar". Skulle jag köra på en liknande rubriksättning nu skulle jag väl ha något i stil med "Bland charmiga shibor och roliga racerhundar". Men jag satte ingen sådan rubrik nu, utan valde en tråkigare. En liten parantes bara.

Idag har jag tittat på söta hundar. Jag har fotograferat söta hundar. Jag har pratat med trevliga hundmänniskor som tävlade med sina hundar. Men tävlade själv, det gjorde jag inte. Jag vågade inte anmäla mig för ca. en månad sedan, för att sedan gladeligen anmäla mig till en tävling helgen efter, haha. Men jag kikade lite på rallynybörjarna för att jämföra med mig själv. Hur gör dem, hur gör jag, hur gör bäst? Frågan är egentligen hur mycket man ska jämföra sig med andra.. Hur som haver är jag pepp inför nästa helg, och ett litet mål jag satt upp är att inte diska oss. Att få poäng i åtminstone en av banorna ;)

Sen tycker jag det är så häftigt att det alltid är så härlig stämning på agilitytävlingar. Går det bra? TJOHO! Går et mindre bra? TJOHO! Jag längtar verkligen till att kunna hålla på mer med agility igen och komma ut och tävla. Men det dröjer ett par år eftersom jag inte kommer tävla med Brun.

Kikade såklart också lite på rallyn. Och om det är något nytt jag ska tänka på är det min fart. Visst är et inte kul om et går för långsamt och man får avdrag på det, men jag behöver faktiskt inte springa mig igenom banan. Sen behöver inte Brownie ha hundraprocentigt lydnadsfotgående, utan det är okej om han har huvudet rakt fram så länge han inte nosar. För kanske är et så att han har tappat motivationen när jag försökt skynda mig genom banan, och jag i min tur skyndar mig för att få det snabbt överstökat. Så farten, en kommer jag tänka på. Att sakta ner och ta det lugnt.

Blev en hel del bilder från dagen, främst från agilityn.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar