lördag 3 maj 2014

RejserRåtta(Kissa)KoiraPoika

Japp, så heter min hund. Från och med nu i alla fall, låt mig förklara:

Rejserråtta - säger sig självt, liten och snabb som han är den där Bruna.
(Kissa) - i dubbel bemärkelse. Som i "TJOHO NU SKUTTAR VI UPP PÅ STUBBAR OCH I TRÄD vänta jag måste bara pinka lite på detta grässtråt först TJOHO NU KÖÖR VI". Och att han är lite kattlik. Såklart. (kissa är kisse/katt på finska)
Koirapoika - dessa tre ord är i princip den enda finska jag kan, mer än typ "moi". Hundpojke, det är vad han är. Sen är det så kul att uttala med :D

RejserRåtta(Kissa)KoiraPoika.

Nåväl, detta inlägget skulle inte ägnas åt att visa upp mina excellenta färdigheter i finska, utan jag kände mig tvungen att berätta om dagens lilla parkourrunda. Idag lärde vi in (eller ja, jag lärde Brownie, själv är jag inte på långa vägar smidig nog för människoparkour) "studsa mot träd". Smartvovve som han är tog det inte alls lång tid, även om det så klart kommer ta ett par träningstillfällen innan han klarar helt vertikalt.
EDIT: Vi tog ett träningspass till nu på eftermiddagen (texten innan skrevs på förmiddan) och nu sitter det! Så bra han är, min fina ♥

Sedan roade vi oss (han sig) med att hoppa upp på sandbehållare, backa upp för trappor, och åka rutschkana. Några barn i närheten blev så imponerade när han åkte rutschkanan, så gulligt!



Snyyging!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar