lördag 7 september 2013

Hundens Dag i Smålandsstenar

Idag var det dags för Hundens Dag!
Tyvärr har våran bil gått sönder, och jag trodde inte vi skulle kunna komma iväg, men som tur var löste det sig. Dock kom vi lite senare, och hann tyvärr inte med alla aktiviteter. Bland annat missade vi de små tävlingarna de hade anordnat. Smålandsstenars snabbaste respektive charmigaste hund. Vi kom strax före anmälningen gick ut, så jag var osäker på om jag skulle anmäla mig. Så det blev tyvärr inget.
Sen hölls det uppvisningar i agility och rally. Det var kul. Efteråt fick man prova på bägge sporterna. Eftersom vi redan håller på mycket med rally så valde vi att prova agility först. Det var bara hopphinder, slalom, tunnlar och vippen (vi valde att hoppa över vippen då han inte kan den). Men det var varmt och han var trött, så det blev inte så bra. Sen när vi skulle testa rallybanan hade de redan plockat ihop det. Tycker det var lite synd då banan såg rolig ut med mycket slalom, spiraler och snurrar.
Sen kom det fram en kvinna som fotograferade mig och Brownie till någon hemsida. Klantig som jag är glömde jag fråga vad den hette..

Jag är jättetrött efter detta, men hunden är hur pigg som helst. Tror vi får träna ett pass treibball ikväll.
Inte så jobbigt för mig, men desto jobbigare för Brownie ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar