onsdag 4 september 2013

Bild från dagens träning

Idag fotograferade jag lite när vi tränade med bollen. Helst ville jag ha någon som fotograferade/filmade åt mig, men jag fick göra det bästa av situationen.

Hur som helst, idag började vi träna treibball! Igår började vi lite med nostarget, något som inte är helt nytt för Brownie. Dock är han mest van vid tasstarget, så när jag flyttade över post-it lappen till bollen började han krafsa på den i stället, men han förstod ganska snabbt vad han skulle göra.
Sedan gick vi ut och tränade. Jag satte upp två slalompinnar ca. 2-2.5 meter ifrån varandra (egentligen ska det vara 3 meter, men våran trädgård är ganska smal) som fick agera mål. Brownie förstod direkt att bollen skulle skjutas mot mig, och som mest klarade han att skjuta in den från ca. 3 meters avstånd! Allt detta på bara 30 minuter. Och han tycker det är riktigt kul också, han verkligen lyser så fort jag tar fram stora bollen.

Vi gjorde även lite balansövningar som nedvarvning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar