lördag 4 maj 2013

Äntligen sitter det!

Länge, länge har vi tränat på tricket "handstand", stå på framtassarna. I flera månader säkert. Och äntligen börjar det ge resultat! Vi har inte tränat på flera veckor, då andra trick och rallylydnaden har stått i fokus, men idag fick jag helt plötsligt för mig att träna på det. Det gick jättefint, och nu kan han äntligen stå på framtassarna medan han stödjer baktassarna på en vägg (eller liknande). Jag är jätteglad! :D
Fotade lite när vi tränade, och filmade även en snutt. Dock var Brownie ganska trött i slutet, vilket kanske märks.

Har förresten lite idétorka vad gäller nya trick, så har ni några förslag får ni gärna kommentera!
(Inget där han behöver använda munnen)

Jag är inte så teknisk att jag kan ta bort ljudet, så ignorera barnskriken i bakgrunden ;)

4 kommentarer:

  1. Grattis, vad ni är duktiga! Det är ett så coolt trick.
    Jag har inga nya trick att föreslå, men har ni testat att göra ett freestyleprogram? Det kan vara rätt kul att sätta ihop alla tricken man kan till en hel dans, det tränar uthållighet och fokus under längre tid. Även om det inte är nytt kommer tricken i nya konstellationer och blir därför intressanta igen. Tycker jag i alla fall. ^^ Fast ni kanske redan tränar freestyle?

    SvaraRadera
  2. Vi har faktiskt funderat att sätta ihop ett freestyleprogram. Har inga planer på att tävla, men att göra ett program verkar roligt. Sen vet jag inte riktigt hur vi ska börja, och vilken typ av musik jag ska ha, men det får vi klura på. :)

    SvaraRadera
  3. Äsch, det är väl bara att ta ett musikstycke och köra igång? XD Jag har gjort ett freestyleprogram åt oss (blir väl inte aktuellt förräns om i alla fall ett år, men det var rätt kul!) och tog världens mest oorginella låt - rosa pantern. Men den har ett tydligt tjuv-och-polis-tema som man lätt kan spela på. ^^ Det var lättare så, tyckte jag.

    SvaraRadera
  4. Haha vad roligt :) Vad ni är duktiga :)

    SvaraRadera