torsdag 27 mars 2014

Lydnad är ju rätt kul ändå!

Haha, idag bestämde jag mig för att försöka fota lite när vi tränar lydnad - något som inte är så lätt med kitobjektiv och fjärrutlösning utan stativ. Men vi fick några bilder till slut, även om det inte direkt är något att hänga på väggen.

I alla fall, vi har som sagt bestämt oss för att ge lydnaden en andra chans. Jag har alltid tyckt att lydnad är traggligt och tråkigt, men jag tror det beror på hur man tränar in momenten. För oss innebär det en hel del flams, men huvudsaken är att vi har roligt. Några planer på att tävla har jag inte, utan vi gör det bara som en kul grej. Momenten vi tränade på idag var linförighet, inkallning och platsliggande. Mest på linförigheten då det är den vi båda gillar bäst, haha. Jag kommer även fortsätta mitt påbörjade projekt med apporten. Vi kör just nu med lite vad som  helst för att få Brownie att känna sig bekväm med saker i munnen, men så fort som möjligt ska jag försöka få tag på en riktig apportbock.

Vi körde även lite HtM, position 1, 3, 5 och 9. 

Heelwork to music pos 5 och 9 och fotgående (htm pos 1).

Platsliggning

Inkallning/fotposition

En hel del störningar hade vi också. Kissen, förbipasserande hundar och denna lilla sötnosen.
Duktiga Brun brydde sig inte ett skvatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar