torsdag 22 augusti 2013

Rolig rallyträning

Igår var vi som vanligt iväg och tränade rally. Det var en del nytt folk igår, vilket var kul. En bedlingtonterrier, en whippet och en tysk schäferhund. Dock skällde Brownie en del, men jag tror det var mest för att han hade tråkigt. Vi tränade inomhus.

Första banan gick inte alls bra, rent ut sagt. Brownie limmade fast nosen i marken, tills jag tog fram godis. Då gick det lite bättre. De två andra gångerna tog jag bara en näve godis, tog av kopplet och tjoade mest runt på banan, för att få upp motivationen. Ibland belönade jag även om det inte "behövdes", bara för att han skulle fortsätta vara tokigt glad. Och det var han. Vi studsade runt på banan och tränade inte alls särskilt seriöst. Till min förvåning blev det mesta ändå rätt.

Men vi hade roligt i alla fall, och det är huvudsaken. Rallylydnad ska vara roligt, och om det inte är det kan man lika gärna strunta i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar