måndag 3 augusti 2015

Hallå där, tre månader senare!

Bloggen tystnade. Poff! Sa de ba. Jag har ingen direkt förklaring varför, och jag tror ingen är så intresserad av att veta heller (även om jag fått några meddelanden av folk som undrat varför jag slutat skriva/vill att jag ska börja igen). Jag tror att jag lägger för stor press i mig själv när jag har mina aktiva bloggperioder. Helst ska inlägg ut varje dag. En blandning av bildinlägg, DetHärGjordeViIdag-inlägg, träningsinlägg, ordbajseri-inlägg, humoristiska inlägg och allt det jag vill ha i en bra blogg. Samtidigt kommer jag på mig själv att kolla lite för mycket på besöksantalet och bli opepp på att fortsätta när antalet sjunker. Vilket ju egentligen både är knasigt och tråkigt, då jag själv tycker det är både nyttigt och kul att läsa alla mina gamla inlägg. Jag började blogga för 2,5 år sedan, och vad både jag och Brun utvecklats sedan dess. Och vad mycket vi har gjort, inlägg som har skrivits i lyckorus efter en tävling, ett nytt inlärt trick, en ny favoritbild från en skogspromenad. Sånadära inlägg som man inte kan låta bli att fånle åt när man läser och minns tillbaka. Och faktiskt, såhär som sommaren sakta lider mot sitt slut, så har jag faktiskt lite inspiration att skriva igen.

Det är faktiskt lite kul att se att även om jag inte har skrivit ett ord på tre månader, så får bloggen ändå flera hundra besökare i månaden. Oftast är det folk som klickat sig hit med sökord som "hundtrick", "fota hundar" och "Ullared hund". (Även om mina inlägg om den sistnämnda kanske inte är så kul, haha). Hundtricken har fått en egen sida i bloggen där jag radat upp de Brownie kan som jag även brukar länka som inspiration till folk som vill ha tips på vad de kan lära sina hundar. Förra hösten hade jag en väldigt populär inläggsserie om att fotografera hundar. Tre inlägg som faktiskt är mina tre mest besökta sedan jag startade bloggen. Ett fjärde inlägg i serien började skrivas, men eftersom de tog mycket tid la jag det på hyllan ett tag. Men det kanske kommer tillbaka..

Vad har hänt då? Tja, hum.. På hundplan har det inte hänt så otroligt mycket faktiskt. Desto mer har det dock hänt på andra plan. Jag har jobbat halva sommaren, jag har börjat plinka mer ordentligt på min keyboard (vilket jag inte gjort sen i julas), jag har påbörjat att skriva en långnovell (eller kortroman. Gränsen ska enligt experter ligga på 17500 ord. Jag kan inte svara på om den blir 16499 eller 17501 ord, men där någonstans kommer den ligga när den är klar, som det ser ut nu) och en hel del annat har jag haft för mig.

Kameran, min trogne vän, har också den tagit semester. Den har hängt med i åtminstone 5-6 år, så den kommer få ta en välkänt pension. Min nya kamera kommer även ha filmfunktion, så det lär förhoppningsvis bli en hel del fler videor i framtiden (och jag kan äntligen filma coola trick- och parkourvideor, yay!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar