lördag 2 mars 2013

Tricktränardag

Meningen var egentligen att vi skulle åka till Gekås idag, min mor och jag. Men jag vaknade med jobbig ryggont och det blev inget av. Istället har jag och Tokhunden ägnat dagen åt att klicka in lite nya trick. Lagom stillsamt men ändå kul. Vi har introducerat "putt", "frys" och "back". Putt går ut på att han ska välta ett föremål jag pekar på. Det klarade han galant redan på direkten, han som älskar att peta på saker. Vi kommer senare avancera det med att han ska putta ner tyngre saker. Frys går ut på att han ska ligga på rygg och vara helt blickstilla, något som han klarade perfekt efter bara 5 minuter. :D
Sedan påbörjade vi inlärningen av "back", dvs att han ska backa. Det tyckte han var lite klurigare, men ack så skoj när han listade ut var han skulle göra. Detta tricket kommer också utvecklas på många olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar